sobota, 24 czerwca 2017

Patera


No i się doczekała moja szklana patera nowego wdzianka . Leżała sobie bidula długi czas, bo jakoś tak nie było mi z nią po drodze... Niedawno koleżanka w jednej z grup decoupage pokazała jak zrobiła swoją ( drewnianą ) paterę i załapałam bakcyla. 
Tak wyglądała w oryginale


Pomalowałam ją najpierw białą farbą akrylową - bez żadnego podkładu, bo chciałam spróbować czy farba się będzie trzymać. Bez problemu - próbowałam nawet ją czyścikiem potraktować , ani drgnęła, więc myślę sobie ...Kaśka, możesz działać dalej. Motyw ważki wyrwałam z serwetki z dość dużym zapasem, bo jeszcze nie miałam pomysłu jak ja to zrobię - jak zwykle zresztą - one zawsze rodzą się w trakcie pracy . Przykleiłam klejem do decou , przemalowałam lakierem i myślę, myślę...wyciagnęłam cztery farby kredowe - kamienna grota ( moja ulubiona Hag Art ) , grafit , turkus i oliwka ( Daily Art )  .... Duży pędzel - gąbeczka - i ciapanie , cieniowanie , chlapanie ....Jakoś tak mi to łyso wyglądało, więc szablony poszły w ruch - padło na romby - i tak już zostało ....







Jak zapewne zauważyliście patera ma nóżkę ...jak pomalowałam ją kredówkami i tak zostawiłam to wydawało mi się, że brakuje tego " czegoś ". Burza mózgów , znalazłam to " coś " - foremka silikonowa, masa z Kika , dużo wax pasty i farbek i niezawodny magik . Wyszło tak ....




Oczywiście na wszystko poszło kilka warstw lakieru ultramat Bartek , szlif i gotowe .
W całości prezentuje się idealnie do mojego wystroju pokoju - ciekawe co powiedzą znajomi jak zobaczą ją na ławie ....




10 komentarzy:

  1. Podoba mi się baaaaaardzo! Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Baaardzo fajna patera. Bardzo lubię wiele elementów: u szablonik, tu dekorek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię różne elementy, ale ze smakiem - nie jestem zwolenniczką naćkanych prac, ale jak są różne techniki to zawsze jest ciekawiej - dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  3. Prowansalskie klimaty... pięknie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOOooo, nawet nie pomyślałam, że prowansalskie klimaty, ale rzeczywiście troszkę tak - dzięki :)

      Usuń
  4. Nigdy nie pomyślałam, że można w taki sposób przerobić nawet paterę, aż do momentu kiedy zobaczyłam ten wpis
    Wyszła fenomenalnie! Chyba się skuszę i pokombinuję coś ze swoją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że kombinuj, wtedy jest najlepsza zabawa... pomysły rodzą się w trakcie robienia pracy... do dzieła - powodzenia :)

      Usuń