czwartek, 14 września 2017

Świecznik Vintage Mix Media



Stare na nowe to moje ulubione prace . Tym razem przemiany doczekał się świecznik z Kika ( to takie sklep w Łodzi, w którym można za niewielkie pieniądze kupić fajne rzeczy - szczególnie , kiedy jest wyprzedaż ) . Dosyć dawno go kupiłam i czekał na swoją kolejkę ... no i się doczekał 😁😁



Najpierw położyłam gesso, żeby zwiększyć przyczepność wszystkich materiałów ,a potem poszły w ruch wszelkie wyciski z moddeliermasse ... 
Od razu je przykleiłam do świecznika ( oczywiście jak już gesso przeschło).Chropowatą powierzchnię uzyskałam przy pomocy piasku dekoracyjnego, a następnie całość pomalowałam grafitową farbą kredową , a potem.... ulalalalalala.... najlepsza zabawa na świecie - bo nie wiadomo do końca jak się ona skończy 😁😁😁.
Kiedy znalazłam motywy serwetkowe , które chciałam wykorzystać na medalionach przyszła mi do głowy pewna historia z nimi związana.... 
Otóż....
Był sobie pewien jegomość ..


Zaproszony przez zamożnego wpływowego człowieka w sprawie interesów  zakochał się w jego córce -  nadzwyczaj pięknej damie. 



Choć była to miłość wzajemna , ojciec już zdecydował komu odda rękę swej córki . Pisali do siebie listy, które szczelnie ukrywali przed wzrokiem despotycznego ojca blisko swego serca . 

Miłość coraz gorętsza spowodowała, że postanowili za pomocą przyjaciela uciec do Francji i tam 24 avril ( kwietnia )  1837 r zawarli związek małżeński....


 ich dalsze losy pozostawiam Wam do dowolnej interpretacji ....💕💕💕💕💕

Wracając do mojej pracy to na podstawę grafitową położyłam różne odcienie zieleni oraz farby marmurowe zieloną i róż Cadence . Pasty antyczne podrasowały elementy wyciskowe ... Na koniec przykleiłam zielone kryształki świadczące o bogactwie naszych zakochanych , a zdjęcia w medalionach wypełniłam werniksem renesansu dla efektu zniszczonych , starych zdjęć...
Poniżej galeria zdjęć ... miłego oglądania 















Materiały wykorzystane w pracy 


14 komentarzy:

  1. Nowa wersja świecznika bardzo mi się podoba :-) Dziękuję za udział we wrześniowej zabawie na blogu Three Wishes - DT Danfi

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, zaczarowałaś ten świecznik :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tworzyć historię do tego co tworzę - wtedy jest taka spójna całość :)

      Usuń
  3. prawdziwe rokokoko ;)
    sporo pracy ale efekt wart tych godzin

    OdpowiedzUsuń
  4. What a great idea and interpretation!! Thanks for playing with us at 13arts challenge

    OdpowiedzUsuń
  5. Spectacular and really vintage!!!!Thank you for playing with us at 13 Arts!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie słowa to miód na moje hobbystyczne serce :) Dziękuję :)

      Usuń
  6. No, no, no, historia zakochanych nakreślona znakomicie, a jej odbicie w pracy niezwykle cieszy oko! Coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha.... cała ja - romantyczka wrzucona w stare klimaty i skłonna do wymyślania historii trąconych czasem :) Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  7. Lovely work!!! Thanks for joining us at 13@rts Challenge!

    OdpowiedzUsuń
  8. Very nice! Thank you for joining our 13@rts challenge this month xx

    OdpowiedzUsuń