niedziela, 18 listopada 2018

Pamiętnik ocalały z pożaru


Niedawno wpadł w moje ręce cudowny film jak pewna dziewczyna samodzielnie od podstaw zrobiła cudowną książkę - szytą, oprawioną w skórę - jest genialna.
Kiedy ją oglądałam wpadłam na pomysł zrobienia pamiętnika ocalonego z pożaru . 
Wykorzystane tu produkty w wiekszości są eko .
 Zapraszam do obejrzenia pracy i przeczytania historii jej powstania :)

Na początku zastanawiałam się jak uzyskać efekt starych , zniszczonych kartek. Myślałam, że uda mi się z mocną czarną herbatą, ale niestety , kartki nie osiągnęły takiego wyglądu jaki by mnie satysfakcjonował, więc wzięłam bejcę rustical Bartka , pomalowałam, pociapałam, popstrykałam , suszyłam na raty .... potem opaliłam te kartki nad ogniem i już mi się buźka zaczęła uśmiechać bo dostałam wiatru w żagle. 

Okładkę zrobiłam z papieru kraftowego , " zniszczyłam " go także splahem bejcowym oraz ogniem, trochę stmepli. Stara kartka typu pocztówka także jest  z naturalnego papieru  oraz do tego jeszcze dekor drewniany.

Jeśli chodzi o ten dekor, to również  go pomalowałam bejcą, bo w innym wypadku przyklejony motyw ryżowy byłby zbyt wyraźny i zdecydowanie nie pasowałby do klimatu pracy. Zrobiłam kilka dziur , i znowu bejca , na całość wodny lakier i chcąc stworzyć efekt jaki jest głównym tematem , czyli - ocalały z pożaru - najnormalniej w świecie zaczęłam go spalać  nad ogniem - dlatego powierzchnia dekoru wygląda tak jak wygląda .... no i jest bardziej wiarygodna :) W domu śmierdziało jakby w samej rzeczy się nieźle paliło, nawet się zastanawiałam czy zaraz jacyś sąsiedzi nie przyjdą :) 

Cały pamiętnik związałam sznurkiem jutowym , także opalonym .
Kartki w środku zawierają stemple , a pomiędzy nie włożyłam również postarzone i przypalone tagi ukazujące historię miłości jaką ten pamiętnik sobą niesie.... a jaka to historia ? 
Dla mnie bardzo romantyczna, jestem pewna, że takich pamiętników byłoby mnóstwo. Ja, swój trzytomowy chętnie czytam co jakiś czas i za każdym razem się wzruszam , bo  mam tam  pierwsze cudowne motylkowe emocje związane z moim mężem .... a było to 32 lata temu ... 
Piszcie pamiętniki - bo warto, ale uważajcie na ogień :) 

Chętnie przeczytam co Wam w duszy gra ;) 























Kochani moi on nawet pachnie spalenizną i drewnem , szkoda  że nie możecie tego poczuć  😄😄😄😄😄
AAAAA... no i obrus - drodzy on był robiony na szydełku , jest z czystej bawełny  , ma 95 lat i przetrwał drugą wojnę światową :) 

Pracę zgłaszam do Wyzwania EKO z blogu ZieloneKoty 



38 komentarzy:

  1. Ja pamiętnik pisałam tylko w szkole podstawowej :) Jakoś nie lubiłam tego rodzaju uwieczniania wspomnień i uczuć. Ale Twój pamiętnik Kasiu to dzieło!!! Ależ miałaś fantastyczny pomysł!! Podziwiam!!! Stary, nastrojowy, pełen wspomnień pamiętnik stworzyłaś. Super efekt uzyskałaś! Jesteś bardzo zdolna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Justynko . Cieszę się , że podzielasz moją ekscytacje tą pracą. Ja uwielbiam takie klimaty , a mam w planie zribic coś większego dla bardzo bliskich mi osob , a tam będzie aż 360 stron , wiec dużo pracy przede mną ..... chciałam zobaczyc jak sie to robi i jaki będzie wynik ..... on nawet pachnie spalenizna

      Usuń
  2. podziwiam Kasiu za pomysł i wykonanie. Sprawia wrażenie pamiętnika wygrzebanego z ruin domu spalonego w czasie wojny, niestety z wojna mi się kojarzy i z Muzeum Anny Frank w Amsterdamie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, własnie piękne jest to, że kazdy z nas ,ma swoją wyobraźnie, a kiedy dajemy jej ujrzeć światło dzienne powstałaby niejedna piękna , a może i smutna historia :) Dziękuję

      Usuń
  3. Piękna książka całość wygląda naprawdę cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamietnik mnie zachwycił, jest cudny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a moje serce skacze z radości czytając takie miłe słowa - dziękuję pięknie :)

      Usuń
  5. O ja Cię... chyba mi słów zabrakło... niesamowita praca, bardzo klimatyczna. Jestem nią oczarowana!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, dziękuję Ci pięknie, cieszy mnie to , że tak się podoba :) Pierwsza tego typu moja praca :)

      Usuń
  6. Jak ja lubię takie prace oglądać , coś pięknego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny! Bardzo mi się podoba taki pomysł,jest inny, wyjątkowy :)
    Buziaki:) Dołączam do obserwujących ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOWWWW< dzięki za " obserwujących " - mam nadzieję, że znajdziesz u mnie zawsze coś ciekawego :)

      Usuń
  8. Super Kasiu! To jest prawdziwe arcydzieło :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję - dostałam skrzydeł i chyba pofrunę :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dzięki, do cuda to jeszcze mu trochę brakuje, ale cieszę się, że się spodobało :)

      Usuń
  10. Uwielbiam takie prace! Brawa za pomysł i wykonanie ... album jest wyjątkowy, niepowtarzalny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczne dzięki , najfajniej tworzy się coś z niczego , czasem przekombinuję, ale czasem coś fajnego uda się stworzyć :)

      Usuń
  11. Cudowny efekt. Lubię takie klimaty. Aż chciałoby się zobaczyć jak takie cudeńko powstaje krok po kroku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki... no właśnie z tym zawsze mam problem, bo ja jestem tak nieprzewidywalna, jak moje prace :)

      Usuń
  12. Zgadzam się z Danfi, że fajnie by było zobaczyć powstawanie. Choć może nie koniecznie poczuć ;)
    Nie ciągnie mnie (jeszcze?) do takich prac, ale podziwiam ogrom włożonej pracy i efekty :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Takie prace to przede wszystkim świetna zabawa , a ja nudzę się przy czymś co jest powtarzalne - tak już mam ;)

      Usuń
  13. Niesamowity pomysł i wspaniałe wykonanie. To praca taka bardzo klimatyczna, która zostaje gdzieś w portfolio jako szczególna i z "duszą". pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję - to fakt, że ta praca ma " duszę " i wciąż żyje - gdzieś u bliskiej mi osoby :)

      Usuń
  14. te opalone papiery są super - chyba trzeba odkopać ten sposób "postarzania" papieru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , taki prosty, a jak bardzo klimatyczny i niepowtarzalny :)

      Usuń
  15. Ekstra! I widzę z,e nie tylko mnie się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo , cieszę się , ze jest taki pozytywny odzew, chyba muszę znowu coś podobnego zrobić 😉😆

      Usuń
  16. Efekt postarzania niesamowity! Piękne całości wygląda, ma w sobie ten urok tajemniczości. Super! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, jestem mile zaskoczona tak pozytywną reakcją , prawie fruwam z radości 😉😆

      Usuń