piątek, 8 grudnia 2017

Nietypowe, kamienne zakładki


Jak wyglądają zakładki każdy wie. Ja postanowiłam zrobić je w trochę innych wymiarach , stylu i .... kamiennych klimatach . Zaraz Wam wszystko wyjaśnię ....
Może zacznę od ich wymiarów. Normalnie zakładki mają 5 / 15 cm, a te są szersze, bo są 9 / 15 cm .
Dzięki takim wymiarom można mieć więcej możliwości do dostosowania motywów.
Jak zauważyliście każda z tych zakładek jest w innym stylu - było to zamierzone działanie .
Zanim opiszę po krótce każdą z nich wspomnę, że na wszystkich jest naklejony motyw serwetki podstawową metodą decoupage ( klej - serwetka - lakier ) 

Pierwsza jest w stylu vintage . Po wielokrotnym lakierowaniu brzegi delikatnie pociągnęłam pudrem antycznym Cadence , podobnie jak po drugiej stronie , an której stworzyłam efekt granitu przy pomocy farby Cadence .

 

Druga to moja próba stworzenia efektu starej deski z lekko zardzewiałym akcentem....
Czy mi to wyszło - nie wiem, na pewno pokombinowałam 😊😊
Na wielokrotnie polakierowaną powierzchnię ( już po naklejeniu motywu ) położyłam preparat do spękań jednoskładnikowych Stamperia ( myślę, że Pentart ma o wiele lepszy ten preparat ) . Kiedy wysechł polakierowałam lakierem ( ulttramat Bartka ). Zrobiły się fajne bruzdy, które wypełniłam pastą antyczną stare złoto i cooper Pentartu . Po czym jeszcze polakierowałam tym samym lakierem, ponieważ nie chciałam, żeby się świeciło - choć troszkę przebija połysk , no cóż...
Druga strona w tym wypadku to efekt kamienia Cadence również pociągnięty tymi pastami antycznymi 




Trzecia -  prowansja w lekkim srebrzystym blasku . W całą powierzchnię delikatnie wsmarowałam wosk antyczny srebrny Pentartu , a druga strona to efekt betonu również Cadence przemalowany suchym pędzlem  farbami kredowymi 



I tak oto pojawiły się w mojej kolekcji nietypowe kamienne zakładki ....
Inne możecie pooglądać tutaj

4 komentarze: