piątek, 8 grudnia 2017

Podróż nad morze


Zimno na dworze , a mnie ogarnęła tęsknota za morzem, słońcem  i moim ukochanym Gdańskiem. Z pewnością ta grafika to nie te rejony ale lubię takie klimaty , a że w tym roku tam nie byłam, więc moja tęsknota jest tym bardziej większa. 
Jakie to były piękne czasy, gdy kobiety tak wytwornie ubrane pokazywały się na molo i były szanowane i podziwiane przez płeć brzydką. Dziś to im więcej odkryte tym piękniejsze, ale ja się po cichu zastanawiam - czyżby..... no, ale są gusta i guściki, a o nich się podobno nie dyskutuje , tylko przyjmuje do wiadomości i już.
Wracając do mojej pracy. Pudło to zwykła gruba tektura pomalowana farbą kredową ( mój ulubiony jeans - to jest kolor , który nigdy mi się nie znudzi ) . Oczywiście góry nie malowałam tą farbą, bo wówczas motyw z serwetki byłby kiepsko widoczny. Zawsze trzeba malować na biało - jeśli chce się mieć efekt identyczny jak w oryginale . 
Boczki górnej części przemalowałam wykorzystując dodatkowo dwa inne kolory kredówki ( oliwka i terakota ) nawiązując do kolorów na motywie głównym. 
Wielokrotnie polakierowane ultramatem Bartka  i gotowe - bez większych udziwnień i kombinacji ( tym razem ) .







7 komentarzy:

  1. Kasiu, kiedy uzywa sie farb akrylowych a kiedy kredowych? Myslałam ze przy decoupagu zawsze uzywa sie tylko farb akrylowych?
    Małgosia nr 2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu , to wszystko zależy tylko od Ciebie. Kredowe bardzo dobrze nadają się do stylu shabby chic, ponieważ łatwo się je przeciera . Akrylowymi ładnie się cieniuje. Kredówki są tempymi farbami, akryle są bardziej w konsystencji i wyglądzie podobne do olejnych , jednak szczerze mówiąc ja je wykorzystuję jak mi w danym momencie pasuje. Zawsze maluję akrylową pod motyw , który naklejam metodą decoupage , a reszta - w zależności od potrzeb - najczęściej kolorystycznych :)

      Usuń
  2. Jeszcze jedno pytanie: czy wystarczy element zdobiony pokryć warstwa farby akrylowej, czy trzeba stosować specjalne podkłady, o których czytałam w Waszych postach, np na drewnianą powierzchnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co , znowu zależy od tego co chcesz zrobić. Jeśli na drewno czy świeczkę to wystarczy farba , natomiast do metalu, szkła, plastiku lepiej zastosować najpierw gesso , czy podkład ( jak wolisz ) .Chyba że masz farby dedykowane , wtedy nie musisz stosować podkładu , tylko pamiętaj - farba akrylowa lub kredowa ....

      Usuń
  3. Świetne zdjęcia, cieszę się, że trafiłem na Twojego bloga :)
    Ja zapraszam Ciebie na mojego androidhand.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne pudełko do przechowywania nadmorskich skarbów :-0. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń