sobota, 23 listopada 2019

Zdobienie ceramiki tlenkami


Ceramika , ceramika , ceramika, moja roczna miłość, która wymaga mnóstwo cierpliwości , czasu i zachodu, żeby cokolwiek z niej stworzyć . 
Nowy rok szkolny rozpoczęłam miesiąc temu , więc możecie się po trosze spodziewać wysypu pracy, bo to tak jest - zanim zrobię, zanim wyschnie, zanim wypalę, zanim poszkliwię, zanim wypalę.....
... a jak się nie podoba, to znowu szkliwię, i znowu wypalam ..
I to trwa i trwa i trwa :) 

Moje poprzednie prace możecie pooglądać TUTAJ 
- od prostych obrazków po wielkie talerze .

Tym razem wzięłam na warsztat preparat , o którym wcześniej nie słyszałam . Mam na myśli tlenki metali , które są w postaci różnokolorowych proszków. 

Na wcześniej przygotowaną i wypaloną glinę kładziemy tlenek rozrobiony z minimalną ilością wody, a następnie zmywamy gąbką jego nadmiar. Najładniej wygląda we wzorach , które są wklęsłe, ale ja oczywiście - jak zwykle 
- muszę na przekór wszystkiemu . 
Wymyśliłam sobie, że położę go na wypukłym wzorze. 
No i teraz powstało pytanie - zostawić surowe, czy  szkliwić - tylko bezbarwnym szkliwem można , żeby widać było efekt rozmytego tlenku .

W przypadku obrazku prostokątnego na czerwonej glinie wypróbowałam tlenek czarny i postanowiłam zostawić w surowym stanie - moim zdaniem  efekt genialny . 

Sami zobaczcie ....




 



A teraz dla porównania tlenki szkliwione , najprawdopodobniej bez problemu zgadniecie kolorystykę tlenków, więc nie muszę pisać :) 









No i pierwsze koty za płoty, a teraz pozostaje kombinejszyn - jak na mnie przystało, bo po mojemu nic nie może być normalnie :) 

Mam nadzieję, że przyjemnie Wam u mnie było , zapraszam częściej , bo jak widzicie, nie samym decouscrapem Kaśka żyje :P 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz