niedziela, 30 września 2018

Wielka skrzynia vintage postarzana bejcą


Niedawno wygrałam pierwsze miejsce w konkursie MAGICZNA JESIEŃ  i w nagrodę od jednego ze sponsorów otrzymałam ogromną skrzynię z deklem - 40/30 cm. Jedyne moje większe prace , które robiłam to była skrzynia na koperty ślubne mojej córci i zięcia oraz walizka . 

Jak zobaczyłam tę skrzynię to pierwsza moja myśl - przyznam szczerze - po co mi takie wielkie pudło, co ja z nim zrobię.... Postawiłam ją na podłodze  , a ona ciągle się na mnie patrzyła , bo non stop miałam wrażenie, że ściąga mnie wzrokiem. W głowie miałam burzę mózgów , ale zero konkretów. Ponieważ od jakiegoś czasu scrapuję,  więc przyszło mi do głowy , że powrzucam sobie do niej moje skarby papierowe  i w końcu będzie porządek ... ale co , miała być taka surowa - bezpłciowa - bez sensu .... 

Długo nie musiałam czekać - wieczorem jak mnie wzięło, to aż ręce mi się same rwały do roboty .
Ponieważ wiedziałam, że na bank zostaje u mnie postanowiłam pokombinować z bejcą - nigdy nie próbowałam postarzać w taki sposób i pomyślałam, że jak nie spróbuję to się nie dowiem, co z tego wyjdzie . 

Najpierw wieko pomalowałam białą akrylową Cadence , potem lekki szlif , klej do decou i papier ryżowy ... nic wielkiego - standard. Jak wyschło to raz pociągnęłam lakierem ultramat Bartka tak, żeby delikatnie zabezpieczyć przed przecierkami , które miałam w planie . Przede wszystkim skupiłam się na brzegach wieka - górę potraktowałam delikatniej, bo nie chciałam , żeby całość była jednakowo mocno stargana czasem . 
Cały dół pomalowałam bejcą - orzech , przetarłam papierem ściernym  i szorstką częścią gąbki do mycia naczyń zarysowałam delikatnie  podkreślając słoje - wykorzystałam do tego puder antyczny cadence - beż oraz róż. 
Stempelki , splash to dodatki, które nadały charakteru starości. 

Najlepsza zabawa była z postarzaniem wieka bejcą. Byłam pewna, że mi to nie wyjdzie, albo jeśli coś wyjdzie to nie będzie efektu , jakiego się spodziewałam , gdybym to zrobiłam preparatem do tego przeznaczonym . Jakie było moje zdziwienie - i to pozytywne , gdy zobaczyłam jak fajnie to wyszło . 
Może tak - mnie się podoba - a Wam??? 
Napiszcie co o tym myślicie - nawet jeśli macie odmienne zdanie , każda konstruktywna krytyka jest w cenie .

Zdjęć jak zwykle u mnie - sporo :) 

























7 komentarzy:

  1. Kasiu tworzysz niepowtarzalne rzeczy! Jestem zachwycona Twoim decoupagem. To prace z duszą. Ta skrzynia jest obłędna! Uwielbiam w niej wszystko!:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej , jak mi miło to czytać - miód na moje serce 😁😁😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba taki efekt:)

    OdpowiedzUsuń







  4. Tworzysz Kasiu przepiękne rzeczy!!!! -jest w nich to coś ,co zachwyca .
    'Magiczna jesień" ,faktycznie jest magiczna i wyjątkowa !!!! Gratuluję wygranej!


    OdpowiedzUsuń