czwartek, 7 marca 2019

Salaterka w delikatnych pastelach


Decoupage kocham miłością pierwszą , bo najstarszą ( w styczniu stuknęły mi 4 lata ) , scrapbooking i cardmaking - uwielbiam i sprawia mi ogromną przyjemność , choć w marcu mija  dopiero roczek , ale.....
ceramika jest tak niebywałym rękodziełem, że trudno mi to ubrać w słowa.
Jednak każda mama kocha swoje dzieci bezwarunkowo - i podobnie jest ze mną jeśli chodzi o moją twórczość - każda jest inna i każda jedyna w swoim rodzaju.

Moją przygodę z ową koleżanką rozpoczęłam niedawno, bo w listopadzie. Podchodziłam do tego tematu rok, aż w końcu się zdecydowałam. Zrobiłam już kilka prac, ale ta salaterka dała mi się mocno we znaki - to była istna  droga przez mękę. Powstawała prawie dwa miesiące w ciężkich bólach , ale efekt końcowy myślę, że jest zadowalający .

Glina brązowa  ze mną pięknie współpracowała , jakoś nie mam z tym problemu, ale za to szkliwo robiło mi niezłe psikusy .  Bardzo lubię ten rodzaj rękodzieła, gdyż od początku do końca jest całkiem nieprzewidywalne i pozostawia wiele znaków zapytania. ....

Formę tworzyłam na opakowaniu od lodów , a ten kropkowany dół wykonałam patyczkiem do szaszłyków. Kiedy glina została wypalona całość zalałam szkliwem w kolorze kawy i dałam do ponownego wypalenia. Chciałam stworzyć zacieki i zalania w kolorze różu, ale trudno mi było, aż w końcu po 3 próbach szkliwienia i wypalania udało się uzyskać efekt, który sami możecie ocenić. 












Pracę zgłaszam do wyzwania 
Art-Piaskownicy KolorTON - Róż i brąz



12 komentarzy:

  1. Kasiu z ogromną przyjemnością śledzę Twoje ceramiczne poczynania i trzymam mocno kciuki :)). Misa jest piękna!!! Skojarzyła mi się z muszlą, a ja muszle uwielbiam! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko - za każdym razem to jedna wielka niewiadoma :) Buziolki dla Ciebie i Twoich skarpetkowych dziewczynek <3

      Usuń
  2. Też mi od razu na myśl przyszła muszla morska. Gratuluję:) piękna misa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te przemiła słowa - podobno tylko wyobraźnia nas ogranicza, a ja się cieszę kiedy w moich pracach każdy widzi co innego

      Usuń
  3. Wspaniała praca!!! Budzi mój zachwyt! Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bardzo bardzo się cieszę . Takie słowa to miód N moje serce . Dziękuję

      Usuń
  4. Ja też pomyślałam o muszli morskiej :) Bardzo oryginalne szkliwienie :) Przy okazji dziękuję za udział w wyzwaniu AP :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna ceramika:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń